במאמר זה אנחנו נציג סקירה של מספר דרכים כיצד אפשר לבלות בעיר. בין אם זה במסגרת בילוי משפחתי ובין אם זה במסגרת בילוי זוגי. אנחנו נציג גם מקומות, אתרים ואירועים קבועים וגם כאלה שנערכים בתקופות ומועדים מסוימים בשנה. כמובן שכל מקום, אתר או אירוע שנציין, יכול להתאים הן לתושבי העיר, הן למי שמגיע אליה כתייר או למי שמגיע אליה רק לשם אירוע ספציפי.

מקומות ואתרים לכל המשפחה

חוף הים – בין אם מתגוררים קרוב לחוף הים או רחוק, בוודאי אם אתם תושבי העיר אך גם אם לא, חוף הים של חיפה זה מקום נהדר לבלות בו, ישנם חופים שניתן לבלות בהם יום שלם, ישנם חופים שניתן להקים בהם עולם, בכל מקרה מדובר ברצועת חוץ מהיפות והמרשימות שיש בישראל. מומלץ בפרט לבקר בחוף דדו שנכנס לחוף אליו מגיעים כל החיפאים.

הגנים הבהאים – בשנות האלפיים עברו הגנים הבהאים בעיר שדרוג משמעותי וכיום הם נחשבים לאטרקציה עבור כל מי שמגיע לעיר, כולל תיירים מחו"ל. המקום מיועד הן לילדים, הן למשפחות והן לזוגות שרוצים ליהנות מחוויה ייחודית, פנינת טבע בלב העיר. יש להזמין מקום מראש.

נמל חיפה – הנמל ההיסטורי, לא רק שהוא מציג מסוף ספינות גדול ועשיר, אלא גם אפשר לבקר בו ולראות ספינות היסטוריות, מוזיאון ייחודי ועוד. כל ילד שאוהב ספינות, ירגיש כאן כמו בבית. אחר כך אפשר ללכת אל רחוב הנמל וליהנות ממסעדות דגים מהטובות בישראל.

פארק הכרמל – פארק גדול השורר על הרי הכרמל שמשקיפים אל העיר. שם תוכלו למצוא מגוון מסלולי הליכה, מסלולי רכיבה, אזורים בהם אפשר לעשות על האש, ועוד. המקום מטייל גם לטיול עם ילדים וגם לטיול זוגי רומנטי.

ואדי ניסנס – שכונה מעורבת בעיר התחתית בחיפה, עם מגוון חנויות, שווקים ועוד. מקום נהדר לבלות בו בסופי שבוע, כאן אפשר להריח ריחות מיוחדים, לשמוע קולות וצלילים שונים.

מנזר סטלה מאריס – אחד האתרים הכי מתויירים בעיר, מקום נפלא לבלות בו בשעות הבוקר או אחר הצהריים.

המושבה הגרמנית – אחת השכונות היפות ביותר בעיר, אפשר לטייל בה בחופשיות ואפשר ליהנות מאחד מבתי הקפה או המסעדות ששוכנות בו.

אצטדיון סמי עופר – מי שאוהב כדורגל, לא יכול להפסיד את החוויה של ביקור באחד ממשחקי הקבוצות העירוניות באצטדיון החדש.

אירועים לילדים

פסטיבל ההצגות הילדים הבינלאומי – מדי שנה בפסח נערך בעיר פסטיבל הצגות אשר מיועדות לילדים אך גם מבוגרים יכולים ליהנות מהן. בפסטיבל מוצגות למעלה מ-100 הצגות שמספרות סיפורים שונים.

עיר הנוער – מדי שנה בקיץ עורכת העיירה את עיר הנוער. מתחם מיוחד שכולל הופעות, ירידים, סדנאות, דוכני מזון ועוד. זה המקום בו צעירים וצעירות יכולים לבלות עם הוריהם או לבד.

אירועים לכל המשפחה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי – הפסטיבל מציג כל השנה בחול המועד סוכות, מאז שנת 1983, עשרות סרטים בינלאומיים ומקומיים. אל הפסטיבל מגיעים אורחים מכל העולם, כולל אנשי קולנוע מובילים ולמשך כמה ימים חיפה הופכת להיות הוליווד.

החג של החגים – כל שנה במהלך חודש דצמבר נערכים אירועים שקשורים לשלושת החגים, חנוכה, חג המולד, הרמדאן, עיד אל פיטר או חג הקורבן המוסלמי. כיאה לעיר בה חיים יהודים, מוסלמים ונוצרים, אחד לצד השני בדו קיום, אזי שחג זה מציג מגוון רחב של אירועים לילדים ולמבוגרים אשר יכולים להתאים לכולם.

אירועים לזוגות

עיר הבירה – מדי שנה בקיץ, במשך יומיים, נערך בעיר פסטיבל עיר הבירה. יומיים של הופעות ואירועים, בין לבין אפשר ליהנות בעיר משלל בירות מקומיות וזרות ברמה הגבוהה ביותר.

טברנה בשוק התלפיות – השוק המוכר והאהוב פותח את שעריו מדי קיץ והופך להיות טברנה גדולה בה אפשר ליהנות ממוזיקה ייחודית ואוכל טעים.

א-שאם פסטיבל האוכל הערבי – פסטיבל שנערך בעיר התחתית מדי שנה וסוקר את המטבח הערבי, דרכו מנסים מארגני הפסטיבל להעביר את הסיפור של התושבים הערביים בחיפה ובכלל של התרבות הערבית. הפסטיבל כולל גם מופעי מוזיקה, מחול, סיפורים, מסיבות ועוד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן